از نظر نرخ ارز و منابع جای نگرانی وجود ندارد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با مساعدتی که به وجود می‌آید حداکثر زمانی که قصد داریم تامین ارز را انجام دهیم بین ۷ تا ۱۰ روز باشد.

آقای فرزین گفت: نرخ دوم ارز ما در مرکز مبادله ارز است در این مرکز نرخ ما حدود ۳۶ هزار و خورده‌ای است که این نرخ نیز برای امسال همین حوالی خواهد بود و خیلی تغییر اساسی نخواهد کرد برای همین از لحاظ نرخی جای نگرانی وجود ندارد.

او در ادامه افزود: در برهه‌ای از زمان ثبت سفارش‌ها افزایش یافت توافقی که با آقای ساداتی نژاد شد از ابتدای سال میزان تقاضای واردات کالا‌های مربوط به این وزارتخانه را با هم استخراج کردیم تا پایان سال بر اساس سهمیه ارزی می‌توانند ثبت سفارش کنند و این نیاز را ما متهعد می‌شویم در اختیار وزارتخانه قرار دهیم.

او می‌گوید: درخصوص طولانی شدن هم یک مشکل فنی در بانک مرکزی وجود دارد که با مساعدتی که به وجود می‌آید حداکثر زمانی که قصد داریم تامین ارز را انجام دهیم بین ۷ تا ۱۰ روز باشد. معمولا اکنون ۳۰ تا ۴۰ روز طول می‌کشد. از نظر نرخ ارز  و منابع جای نگرانی وجود ندارد

فزرین گفت: نرخی که خیلی نوسان دارد نرخ تلگرامی است همانطور که قبلا هم اعلام شده است این نرخ ارز کشور ما نیست نرخ قاچاق و تحریف شده است و هیچ گاه از آن تبعیت نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار